تزریق بدون درد
رفع آفت دهان با کمک بره موم

درمان سریع دندان درد شبانه

درمان دندان درد

گاهی پیش می آید که در نیمه شب دچار دندان درد می شویم در آن زمان از شب امکان مراجعه به دندان پزشکی و درمان دندان درد نیست؛ چنانچه شما هم به این درد مبتلا شده اید در ادامه با ما باشید. لازم به ذکر است که این روش ها تنها برای تسکین درد شما می باشد و برای بهبودی نهایی خود باید حتماً به دندانپزشک مرجع کنید.

راه های پیشنهادی جهت رفع درد دندان

علت بیشتر دندان درد ها مسواک نزدن یا اشتباه مسواک زدن است که باعث می شود غذاها لابه لای دندان ها گیر کند. بهتر است ابتدا تمامی دندان ها را به خوبی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. اگر همیشه این کار را درست انجام دهید دیگر نیازی نخواهد بود که به دنبال درمان دندان درد خود، درد زیادی را متحمل باشید.

اولین کاری که همه ما به ذهنمان می رسد خوردن مسکن است. یکی دیگر از راه های درمان دندان درد، استفاده از کمپرس سرد روی صورت و ناحیه درد می باشد که در نتیجه ی این کار درد دندان کمتر می شود و طرح این نکته ضروری است که هرچه کمپرس بیشتر باشد نتیجه بهتری هم خواهد داشت. همچنین شما می توانید از قطره های گیاهی مانند عصاره گیاه میخک که برای این کار تهیه شدند استفاده کنید؛ برای این کار باید قطره را به طور مستقیم روی حفره پوسیدگی دندان بریزید.

درمان دندان درد

به نظر شما چرا دندان درد  در شب ها بیشتر است؟

اصولاً وقتی که دراز می کشیم فشار رگ ها مقداری افزایش پیدا می کند.با توجه به اینکه شب ها معمولاً در حالت دراز کش قرار داریم؛ درنتیجه فشار ناحیه سر افزایش پیدا می کند. همین امر باعث می شودکه عروقی که در ناحیه اتاق پالپ وجود دارد فشارشان بیشتر شود و فشار داخلی پالپ دندان بازهم افزایش پیدا کرده و دندان درد نیز به دنبال آن افزایش پیدا می کند.  طی تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که دندان درد در شب نشانگر این است که در واقع دندان از قبل پوسیدگی داشته و عصب آن باز شده است.پس به درمان دندان درد خود به طور جدی فکر کنید.

راه های پیشنهادی دیگر برای درمان دندان درد

• دهان خود را با آب نمک سرد شست و شو دهید.
  • از خوردن نوشیدنی یا غذای گرم اجتناب کنید.
  • اگر شربت سرفه در اطرافتان پیدا می شود، این هم گزینه خوبی برای کاهش موقتی درد شماست. برای این کار باید کمی از این شربت ها یا قطره های ضد سرفه را در دهان بچرخانید.
  • چای کیسه ای هم توصیه می شود. در این روش باید یک چای کیسه ای داغ( در حال دم کشیدن) را روی دندان خود بگذارید و فشار بدهید تا تانیک اسید موجود در چای که خاصیت تسکین درد دارد، اثر خود را بگذارد.

کارهای بعد از کاهش درد و جهت درمان دندان درد

پس از کاهش درد و در اولین فرصت درمان دندان درد خود را در اولویت قرار دهید و به دندان پزشک مراجعه نمایید.گاهی نیز پیش می آید که درمان دندان درد شما در کشیدن دندان است که در این صورت باعث می شود دندان های شما نظم و ترتیب خود را بعد از مدتی از دست بدهند.

گاهی پس از مشورت با پزشک نیاز به انواع ارتودنسی ها تشخیص داده می شود. اگر به دنبال ارتودنسی ای می گردید که مشخص نباشد و فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است؛ می توانید از ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی شفاف استفاده کنید لازم به ذکر است هزینه ارتودنسی ها باتوجه به نوع آنها متغیر است؛ تعیین دقیق هزینه آنها امکان پذیر نخواهد بود چراکه وضعیت هر شخص متفاوت است و هر موردی به صورت مجزا بررسی می شود.

جهت آشنایی بیشتر شما با ارتودنسی لینگوال باید ذکر کنیم که ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن ارتودنسی دندان درپشت دندان ها ( سمت زبان) قرارمی گیرد. نام دیگر این نوع ارتودنسی براکت داخلی نیز می باشد. موقعیت این نوع ارتودنسی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده اما از نظر سخت افزار و اصول ارتودنسی شباهت های زیادی با هم دارند.

در روش ارتودنسی شفاف نیز از پلاک های شفاف، متحرک و راحت استفاده می شود. این مجموعه پلاک ها به طور خاص برای هر بیمار جداگانه ساخته می شود؛ و این پلاک ها باید هر 2 تا 3 ماه یک بار تعویض شوند. این پلاک ها موقع غذا خوردن و مسواک زدن شرایط راحت تری را برای شما فراهم می کند.