آسیب زنندگان طبیعی به دندان را بشناسید
درمان سریع دندان درد شبانه

تزریق بدون درد

تزریق بدون درد چیست؟

تزریق بدون درد روشی نو در تزریق داروهای سوزنی می باشد که شخص هیچ دردی را در اطراف ناحیه تزریق شده حس نمی کند، تزریق بدون درد برای اولین بار در مطب های دندان پزشکی و ارتودنسی مورد استفاده قرار گرفت و خیلی سریع توانست جای تزریق های معمولی را بگیرد و بیماران نیز ارتباط بسیار خوبی با این نوع تزریق برقرار کردند. تزریق بدون درد بعد ها در بیمارستان ها  و برای درمان بیماران سرپایی نیز انجام شد که در آن جا نیز بسیار موفق عمل کرد و بسیاری از بیماران از این نوع تزریق احساس رضایت کردند، اما نکته ای که باید گفت این است که تزریق بدون درد روشی سخت برای تزریق است و کسی که کار تزریق را انجام می دهد باید حتما آموزش این نوع تزریق را گذرانده باشد تا بتواند تزیق بدون درد را انجام دهد. نکته اساسی در تزریق بدون درد، مانور حرکت سوزن و زمان تزریق می باشد که کاربلدی فرد تزریقاتی را نشان می دهد هر چه قدر تزریق آهسته و با آرامش صورت گیرد، بیمار درد کمتری را در محل تزریق احساس می کند.

طرح لبخند چیست؟

چند سالی است طرحی در میان پزشکان ارتودنسی مشهور شده است به نام طرح لبخند، طرح لبخند طرحی است که به بررسی زیبایی دندان ها می پردازد و در این طرح تلاش بر این است که شما لبخند زیبا تری را داشته باشید. در این طرح از تزریق بدون درد نیز استفاده می شود چرا که تعداد تزریق ها زیاد می باشد، بنابراین بیمار باید هنگام تزریق احساس رضایت کند، یک متخصص ارتودنسی می گوید: بسیاری از کودکان و نوجوانان هستند که به دلیل شیطنت های دوران کودکی دندان هایشان نامرتب می شود و تا آخر عمر این شیطنت آن ها نمایی نامناسب را در صورت آن ها ایجاد می کند، ایده طرح لبخند از مشاهده این افراد به وجود آمد و بعد ها به کسانی که در اتفاقات گوناگون زیبایی دهان و دندان خود را از دست داده اند رسید.

ارتودنسی نامرئی

مرتب بودن دندان ها همواره یکی از دغدغه های مهم افرادی است که برای زیبایی ظاهری خود ارزش قائل هستند، هنگامی که دندان ها به صورت مرتب روی همدیگر قرار بگیرند اختلالات بابت اصلاح و دندان ها مرتب می شود که این عمل امکان چسبیدن غذا به دندان را کاهش می دهد و در نتیجه امکان پوسیدگی دندان ها را کاهش می دهد. ارتودنسی یکی از روش های مرتب کردن دندان ها می باشد که طی یک دوره 1 ساله (بستگی به میزان نامرتب بودن دندان ها و سن فرد دارد)، دندان های شما را مرتب می کند، یکی از معایب ارتودنسی معمولی این است که شما در طول دوره درمان سیم هایی را بر روی دندان خواهید داشت که این سیم ها شاید زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اما چند سالی است که روشی نو در ارتودنسی در میان متخصصان ارتودنسی به وجود آمده است که این عیب را در ارتودنسی معمولی ندارد، این روش ارتودنسی نامرئی نام دارد. در ارتودنسی نامرئی برای مرتب کردن دندان ها از پلاک های نامرئی و قابل حرکت استفاده می شود که باید هر 2 ماه یک بار عوض شوند. استفاده از این پلاک ها باعث می شود شما بتوانید هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن این پلاک ها را از دهان خارج کنید و بعد از غذا یا مسواک دوباره این پلاک ها را بر روی دندان ها قرار دهید.