%d8%a8%d9%84%db%8c%da%86%db%8c%d9%86%da%af
لمینیت دندان
شهریور ۱۵, ۱۳۹۵
علت-درد-بعد-از-عصب-کشی

عصب کشی یا اندو چیست؟ پالپ دندان بافتی است در داخل دندان که شامل عروق خونی، اعصاب و سلول هایی است که باعث می شود سردی و گرمی غذا و نوشیدنی ها را حس کنیم. اگر چه وجود پالپ برای رشد دندان ضروری است، به محض اینکه دندان به طور کامل رشد کرد به خاطر اینکه از بافت های اطراف تغذیه می کند، می تواند بدون وجود پالپ ادامه حیات دهد. دندان بدون پالپ دندانی مرده نیست بلکه در واقع دندانی است بدون عصب.
معالجه ی مجرای ریشه دندان ( Root Canal Therapy) در واقع معالجه بافت های پالپ داخل دندان ها و اطراف بافت های نزدیک ریشه مورد نظر می باشد. عدم رسیدگی به هنگام پوسیدگی ها، شکستگی ها و ضربه های شدید می توانند به پالپ آسیب برسانند که در نهایت منجر به التهاب یا عفونت می شود. اگر این عفونت و یا التهاب به موقع  درمان نشود، موجب درد و التهاب های شدید ی می شوند.
علائم پالپ آسیب دیده، درد هنگام نوشیدن مایعات سرد یا گرم، درد هنگام خوردن و جویدن غذا و همچنین دردهای ناگهانی و بدون دلیل می باشد. گاهی اوقات علائم خاصی وجود ندارد و دندان پزشک شما توسط عکسبرداری متوجه آسیب پالپ دندان شما می شود.با کمک عصب کشی یا اندو ، دندان و بافت های اطراف آن به حالت قبلی خود بازگشته و سلامتی خود را به دست خواهد آورد. هر مشکلی که برای پالپ دندان ایجاد شود، توسط درمان ریشه معالجه می شود.دستگاه روتاری اندو، با فايل های مخصوصی کار می کند که اين فايـل ها با شکل و فــرم و جنس خاصی که دارند دقيقا شکل کانال های ريشه را به خود می گيرند و عمل درمان ريشه را با کيفيـت و دقــت بالايی انجام مي دهند و عصب کشی را بسيار دقيقتر و بهتر می سازند.دستگاه ديجيتالی روتاری به جای دست، حرکات ظريف و دقيقی و حتی بهتر و دقيقتر از حرکات دست، در فايل ها ايجاد می کند و عمل پاکسازی و تخليه کانال های ريشه را انجام مي دهد. درمان ريشه يا عصب کشی با دستگاه روتاری نسبت به روش سنتی دستی که با فايل های دستی و با حرکات دست انجام  می شود، بسيار با کيفيت بالاتر و سريعتر، قابل انجام است.روش عصب کشی  با دستگاه روتاری نسبت به روش سنتی دستی مزايای زير را دارد.

اندو

//]]>