مسکن های دندان درد
مسکن های دندان درد کدامند؟
دندان درد
دندان درد ناشی از عصبانیت

التهاب لثه وعوامل موثر

ردیف کردن دندان

یک داندانپزشک خوب می تواند لبخند زیبایی را به شما هدیه دهد. اگر دندان های نامنظمی دارید که باعث شده اند اعتماد به نفس صحبت کردن جلوی دیگران را از دست بدهید بهتر است به فکر ارتودنسی باشید. این کار به شما کمک می کند تا دندان های زیبا و صافی داشته باشید تا از لبخند زدن لذت ببرید. حال قصد داریم مقدمه کوتاهی از کاربرد ارتودنسی و انواع آن را به شما ارائه کنیم.

ارتودنسی و انواع آن

بحث ارتودنسی در دندانپزشکی اینقدر پیچیده و مهم به شمار می رود که دندان پزشکان برای اینکه بتوانند یک ارتودنسی درست برای شما انجام دهند حتما باید تخصص داشته باشند. یک متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق عکس فک شما و سایر موارد همانند پوسیده و یا خراب بودن دندان ها و یا اینکه دندانی احتیاج به کشیدن دارد یا خیر، یک ارتودنسی مناسب برای شما تجویز می کند. سپس بعد از آن که دوره ای که متخصص برای شما تعیین می کند را به اتمام برسانید مطمئنا از نتیجه کار نسبت به بار اول و دندان های قبلی خود بسیار شگفت زده خواهید شد. تمام این کار ها برای این انجام می شود که لذت لبخند مجدد به شما باز گردانده شود و دیگر لازم نباشد به خاطردندان های ناصاف خود جلوی دیگران اعتماد به نفس صبحت کردن نداشته باشید. فقط کافی است به یک متخصص ارتودنسی مجرب مراجعه کنید تا بعد از مدتی زندگی شما تغییر کند.

از انواع کلی ارتودنسی نیز می توان به دو نوع ثابت و متحرک اشاره نمود. هرکدام از این دو ارتودنسی برای شرایط خاصی از فک و دندان گذاشته می شوند، پس حتما با دندان پزشک خود نهایت همکاری را داشته باشید و طول دوره درمان را کامل طی کنید. چون پروسه صاف و مرتب شدن دندان ها یک پروسه طولانی می باشد پس باید صبر و تحمل داشته باشید و دوره را کامل کنید زیرا اگر در میانه راه دست از ادامه بکشید عملا هیچ چیز به دست نیاورده اید.

طرح لبخند

برای اینکه بتوانید یک لبخند زیبا و گیرا داشته باشید می توانید به یک دندانپزشک متخصص برای اصلاح طرح لبخند خود بروید. اساسا زیبایی یک لبخند در هماهنگی تمام اجزای صورت و دندان ها در آن می باشد. برای یک اصلاح طرح لبخند درست دندانپزشک شما ابتدا تمام قسمت های فک، لثه و دندان های شما را بررسی میکند و اندازه های آن را با معیار هایی که برای یک لبخند زیبا ارائه شده است می سنجد. سپس شروع به تغییرات می کند. ممکن است لازم باشد فک شما کمی جلو یا عقب برود و یا دندان های شما نظم لازم را نداشته باشند که آن ها نیز باید درست شوند. بعد ازانجام تمام این موارد آن وقت است که یک لبخند زیبا دارید و می توانید از لبخند زدن لذت ببرید.

التهاب لثه و عوامل موثر

لثه شما قسمتی مهم از دهان شما می باشد که باید سالم باشد تا زیبایی را برای شما به ارمغان بیاورد. ممکن است به دلایل مختلفی لثه شما دچار تورم و التهاب شود. این التهاب ممکن است سبب شود که رنگ لثه شما از صورتی روشن به قرمز تیره تغییر کند و نشانه هایی نیز از تورم در زیر و یا بالای هر دندان مشاهده کنید، ممکن است موقع مسواک زدن نیز دچار خونریزی شوید. در تمام این مواردی که گفته شد بهتر است به یک دندان پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید. عوامل مختلفی نیز سبب بروز این مشکل می شوند عواملی همانند: تغذیه نا صحیح، بهداشت ضعیف دهان و دندان، بیماری لثه، بارداری، سیگار کشیدن و یا دندان درآوردن.برای اینکه مشکل لثه شما رفع شود و زیبایی مجددا به لبخند شما باز گردد حتما به دندانپزشک خوب و با تجربه ای مراجعه کنید.